Přemýšlíte o tom, že by bylo vhodné nechat chránit specifické znaky produktů či služeb, kterými se vaše firma prezentuje, ochrannou známkou? Pak děláte dobře, jde o účinné řešení, jak se vyhnout případnému kopírování ze strany konkurenčních firem a zamezit tak nižším ziskům. V tomto článku se dozvíte, jakým způsobem se registrace ochranné známky provádí.
Získání ochranné známky na první pohled není až zas tak složité. Jde v podstatě jen o to vyplnit příslušnou přihlášku a podat ji na Úřad průmyslového vlastnictví. Pak už jen vyčkáte na její posouzení a případné uznání ochranné známky.
Pozor na přípravu před podáním přihlášky
Jenže má to pár háčků. V podstatě jde o to, že musíte splnit určité zákonné náležitosti. Především je nutné dodržet zásadu, že známka vždy musí mít jasnou rozlišovací schopnost. Pokud si tedy chcete nechat zaregistrovat známku například na název určitého produktu, musí být tento název zcela specifický, odlišný od ostatních. Stejně tak to platí pro registraci loga, tvaru či třeba obalu produktů. Právě toho následně posuzuje Úřad průmyslového vlastnictví s cílem zabránit tomu, aby se na trhu objevila stejná loga. Ochranná známka nikdy nemůže být vydaná 2x na totéž.
Při registraci ochranné známky se raději obraťte na Patentoid
Je tedy poměrně komplikované se připravit ještě před samotným podáním přihlášky. Právě proto se vyplatí spolupracovat se službou Patentoid.cz. Ta vám pomůže s návrhem. Zjistí, zda je vůbec u daného návrhu možné registraci provést, zajistí i naplnění všech dalších nezbytných kroků, a to včetně samotného podání přihlášky. Ulehčí vám tak spoustu práce, která by navíc v případě, že byste se do akce pustili sami, mohla přijít vniveč, neboť by došlo k zamítnutí žádosti o registraci.
Úřad průmyslového vlastnictví povětšinou řeší přihlášku do 6 měsíců od jejího podání. Pokud vám nakonec ochrannou známku posvětí, můžete ji používat po dobu 10 let. Poté je nutné podat žádost o obnovu známky.
Ochrannná známka je určitě praktickou věcí. Jde o způsob, jak ochráníte svůj business před konkurencí. Proto vždy toto řešení zvažte. Jde o malou investici, která vám v budoucnu může hodně pomoci.
Právě toho následně posuzuje Úřad průmyslového vlastnictví s cílem zabránit tomu, aby se na trhu objevila stejná loga. Ochranná známka nikdy nemůže být vydaná 2x na totéž.