Zdravím, asi jste se už nemohli dočkat na další příspěvek, takže … Hele, jsem zde! ;) Před 2 týdny mi někdo zavolal … Sakra, zase to začíná, zase tu je další nabídka a zase musím poslouchat toho ubohého telemarketéra, hmm….ale … trochu divně to začalo;) Že jsem byl vytipován, že jsem něco dostal atd … Oh …;) Rozhovor začal velmi netypicky (sakra vždy mě to dostane, když mi už po několikáté nabízejí nákup balíčku textových zpráv … Já mám přece tarif bez omezení!) Nechal jsem tu hodnou slečnu dokončit hovor. Stručně řeknu, o co se jednalo.
Jak jistě víte (nebo možná taky ne – pak se to dozvíte) provozuji už několik let malou prodejnu masa a uzenin – většina zákazníků jsou lidé ze sídliště, ale někdy sem zabloudí i
cizí návštěvníci. Slečna zjistila, že po analýze mé společnosti nebyly nalezeny negativní zkušenosti, proto jsem byl zařazen jako kandidát pro certifikát „Důvěryhodná Firma“.
Cerifikáty jsou hezká věc, vypadají vlemi dobře, ale ne za ty prachy. To si můžu koupit levnější výzdobu. Po několika minutách rozhovoru jsem čekal na pointu – neboli částky – a tu se ukázalo, že slečna nabízí certifikat i s poštovným za necelých 1 000 Kč. Začal jsem přemýšlet, kde je tady háček? Byl jsem naprosto překvapen, když jsem zjistil, že zde žádný háček neexistuje. Je to opravdu jen jednorázová platba. Trošku jsem brouzdal internetem – a opravdu nikdo se nezmiňuje o žádném háčku – proto jsem to zkusil a …. Dnes mám ve svém obchodě nalepenou nálepku a certifikát ve vitríně. Je hezké být odměněn za svou těžkou práci a dodatečně se moci pochlubit před zákazníkem – občas vidím, že opravdu zákazník čekající v řadě čte, co je v něm napsáno – nevím jaký to bude mít dopad, ale neslyšel jsem žádný negativní komentář.
Zpět k tématu mého postu – brát nebo ne? To záleží čistě na vás. Já jsem to zkusil, cena nebyla přemrštěná a je dobré mít něco, čím se můžu v obchodě pochlubit.
Proč jsou certifikáty a vyznamenání důležité pro malé a střední podniky?
U nás je většina podniků v mylném přesvědčení, že účast na různých projektech v oblasti vzájemné konkurence a zdravé rivality, které vyústí v různé certifikáty, je rezervována jen pro velké hráče. Tato představa je však zcestná. Pravdou je, že účast na velkých a prestižních projektech je velmi finančně náročná, ale máte přece také na výběr ty, které směřují na makro a mikro podniky.
Vytváření dobrého jména je důležité pro každou společnost – počínaje nejmenšími až po ty s tisíci zaměstnanci. Majitelé hospodařských subjektů jsou dnes postaveni před těžkou výzvu. Ještě před 10-15 lety pro vybudování dobrého jména postačila metoda „jedna pani povídala“ – byla to také hlavní cesta pro získávání zákazníků pro malé společnosti. Dobře nastavená služba pak postačila pro vybudování dlouhodobé relace také s novými zákazníky.
Dnes je tato cesta mnohem složitější. Statisticky více než 95 % zákazníků, kteří mají přístup k internetu, alespoň jednou za život vyhledalo informaci o společnosti, se kterou hodlalo navázat spolupráci právě na internetu. Z toho plyne, že prostředí WWW je médium, které musí respektovat vedoucí pracovníci společností. Právě zde hledá informaci naprostá většina spotřebitelů. Proto je tak důležité vytváření kladného obrazu na internetu.
A právě teď nám pomůže možnost získat různé ocenění, kterými se můžeme pochlubit také na své internetové stránce. Nabídka těchto služeb pro malé a střední podniky je velmi skromná. Jistě do této skupiny pozitivních a dostupných pro většinu firem patří certifikát Důvěryhodná Firma (www.duveryhodnafirma.cz), kde je analýza prováděná zdarma. Společnost, která se chce zúčastnit platí pouze – (platí pro ročník 2014) – 700 Kč bez DPH. Náklady spojené se zásilkou materiálu kurýrem činí 100 Kč. Celkově tedy uhradíte s DPH i dopravou 968 Kč. K certifikátu obdržíte několik velice dobrých reklamních materiálů pomáhajících vybudovat kladný obraz Důvěryhodné Firmy, a to jak v tištěné podobě certifikátu a nálepek na auta, tak i v elektronické podobě pro prezentaci na internetu na vlastních stránkách a v podobě e-vizitky.
Existují další certifikáty, o kterých je dobré vědět, zvláště proto, že jejich hodnota v očích zákazníků je stále vysoká. Neocenitelná je důvěra nových zákazníků, kteří firmu neznají.
A právě informace, že společnost byla oceněná probouzí daleko větší zájem zákazníků, kteří se s firmou potkávají poprvé.