Toto je otázka, kterou si klade většina obchodníků, kteří se již setkali s efektem fluktuace zákazníků. Nejběžnější odpověď se téměř vždy týká ceny zboží a kvality služeb. No ne vždy je zdroj problému skryt právě tam. Cena a kvalita nejsou jedinými faktory, které ovlivňují motivaci zákazníků nakupovat právě v té které prodejně. Každý z vás se už určitě setkal s prodejnou nebo v provozem působícím “domáckým” a “teplým” dojmem. Pokud daný obchodník ví, co dělá tak tento pocit nebyl vyvolán náhodou, ale jde o cílený efekt.
Jak jej dosáhnout? V tomto případě je odpověď téměř vždy ukrytá v samotném zařízení prodejny. V tomto případě musí jít o zařízení, které si klade za cíl vyvolat pozitivní pocity. Proč je vůbec důležité takový pocit vyvolat? Pokud se totiž někde cítíte jako doma, budete se pravděpodobně chovat jinak než v konkurenčních prodejnách i když si to možná přímo neuvědomujete.
Toto ovlivní i vaše nákupní chování a chování vašich zákazníků. Podle průzkumů budete mít tendenci utrácet více, nebo kupovat věci, které ve skutečnosti nutně nepotřebujete.
Dosáhnout tento efekt však není tak jednoduché jak se to na první pohled zdá. Protože pokud se do vybavení prodejen pustíte sami, budete se muset poprat s otázkami, o jakých se Vám ani nesnilo od psychologických efektů různých barev, tvarů, zvuků a vůní na mysl a motivaci zákazníků až po vliv polohy prodejny a otevírací doby na Vaši cílovou skupinu. Vše se lze samozřejmě naučit, ale při vyřizování vlastní prodejny získáte jen velmi omezené zkušenosti.
Proto pokud máte možnost, nechte tento důležitý proces na odborníky s více, než 20 letými zkušenostmi jaké najdete ve firmě MEDCOM. S firmou MEDCOM je vybavení prodejen snazší než kdy dosud, protože díky zkušenostem s různými druhy prodejních prostor a specialisty na nákupní chování zákazníků Vám dokáží připravit řešení přesně podle Vašich potřeb a požadavků. Navštivte MEDCOM.CZ a přesvědčte se sami ještě dnes.