Možná si říkáte, proč vlastně někdo zakládá stránky s nesmyslným názvem a co má někdo z toho, že šíří nepravdy a klame uživatele této velké sociální sítě. Důvod je prostý: peníze.
Facebook stránky jsou předmětem čilého obchodu. Neprodává se na nich jenom reklama (což je mimochodem Facebookem zakázané), ale samy jsou předmětem směn, prodejů a nákup.
Cena jednoho fanouška je přitom mizivá. Dá se pořídit už za deset haléřů a stává se potom cílem spammerů a komerčních sdělení, jakých je na internetu plno.
V poslední době se ale něco děje. Zdá se, že podpora a správce Facebooku se více stará o ten český, protože některé velké podovodné stránky jsou blokovány, nebo je omezen jejich provoz.
Vytvářet stránky o ničem se proto již na Facebooku nevyplatí. Málokdo ví, že jsou nastavena poměrně přísná pravidla pro jejich vytváření, majitel musí být například skutečným zástupcem značky, a po dlouhém shánění fanoušků tak všechna práce přijde vniveč.