TipMag.cz

Menu
  • Novinky
  • Finanční tipy
  • Podnikání a byznys
  • Práce a výdělek
  • Investování
  • Rodina
  • Zajímavosti
  • Doporučujeme

Podnikatelské koncepce a historie

8. října .2016

Podnikatelské koncepce a historieV různých obdobích vznikaly různé marketingově-podnikatelské koncepce. Dnes jich existuje 5 – označují se jako výrobní, výrobková, prodejní, marketingová a společenská.

Všechny tyto koncepce mohou firmy volit jako svou obchodní strategii a následně se podle toho řídit v praxi.

Výrobní koncepce

Vznikla na počátku dvacátého století a šlo o to vyrábět co nejlevněji. Tato koncepce zastává stanovisko, že spotřebitelé budou mít v oblibě produkty za nízkou cenu a s širokou dostupností.

V minulosti šlo o zavedení pásové výroby (Baťa, Ford). Dnes tuto koncepci najdeme hlavně v Číně, kde se pásovou a efektivní výrobou dosahuje nízkých cen výrobků i za cenu snížení jejich kvality.

Výrobková koncepce

Tato koncepce byla široce uplatňována v letech 1920 až 1940. Vychází z toho, že spotřebitelé si oblíbí kvalitní výrobky a budou je kupovat i za vyšší cenu. Dnes jde o luxusní auta, oděvy nebo parfémy.

Manažeři ve výrobkově orientovaných firmách se soustřeďují na vyrábění dokonalých výrobků, jejich zdokonalování, vymýšlení nových vlastností apod. Málo se ale přitom ohlížejí na požadavky zákazníků, spoléhají se pouze na to, že jejich cílová skupina značku znává a miluje, bude tedy výrobky kupovat vždy (Ferrari, Apple…)

Prodejní koncepce

Tato koncepce vychází z předpokladu, že zákazníci by výrobky nekupovali vůbec nebo velmi málo, kdyby nebyli neustále vystavování reklamě. Koncepce vznikla v letech 1940 až 1950, tedy v době masivního rozvoje médií (televize, rádio).

Příkladem je třeba pojišťovnictví, kde by lidé sami o sobě bez masivní reklamy o tyto produkty nejevili takový zájem, jaký pojišťovna potřebuje pro splnění svých cílů.

Prodejní koncepce nasazují většinou firmy, které chtějí vyrábět a prodávat to, co si trh ve skutečnosti nepřeje.

Marketingová koncepce

Cílem marketingové koncepce je zjistit potřeby zákazníků a následně je uspokojovat. Vzestup marketingu nastal v letech 1950 až 1970.

Marketingová koncepce vychází z toho, že je levnější si zákazníka udržet než získat nového. V té době tedy začaly vznikat různé věrnostní karty, předplatné, klubové karty apod. Středem pozornosti firem s marketingovou koncepcí je zákazník.

Společenská marketingová koncepce

Jinak také sociálně marketingová koncepce nebo koncepce společenského marketingu.

Uplatňuje se od roku 1970 a zásadou je uspokojit potřeby zákazníka s ohledem na potřeby společnosti. Firmy tak začaly přispívat k řešení globálních problémů, pomáhají rozvojovým zemím, provádějí výzkumy nemocí apod.

Výsledkem je lepší image, eliminace negativních zákaznických postojů, zvyšování věrnosti stávajících zákazníků a tím vším samozřejmě dosahování vyšších obratů a zisku.

Příkladem je ochrana životního prostředí, kdy se firmy snaží vyrábět ekologicky.


    Jak bude reklama vypadat?
    -
    Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
    Zobrazit formulář pro nákup
    Prev Article
    Next Article

    Podobné články

    České Budějovice zakazují podomní prodej. Jak jsou na tom další města?
    5. září .2013

    České Budějovice zakazují podomní prodej. Jak jsou na tom další města?

    Jaká je nejvýhodnější půjčka právě pro vás?
    31. července .2015

    Jaká je nejvýhodnější půjčka právě pro vás?

    Leave a Reply

    Zrušit odpověď na komentář

    Tip:

    Účetní programy AdmWin

    Provázaná fakturace na zakázky a sklady, účtenky, prodejky, nabídky, objednávky, poptávky.

    • Komplexní odborné poradenství a školení BOZP a PO
      Komplexní odborné poradenství a školení BOZP a …
      27. ledna .2017
    • Dřevěný domek jako doplněk zahrady
      Dřevěný domek jako doplněk zahrady
      26. ledna .2017
    • Jak stahovat videa a hudbu z YouTube
      Jak stahovat videa a hudbu z YouTube
      9. ledna .2017
    • I váš byznys může uspět. Tipy, jak být letos lepší než loni
      I váš byznys může uspět. Tipy, jak …
      30. března .2021
    • Videokonference ušetřily ministerstvům stovky milionů
      Videokonference ušetřily ministerstvům stovky milionů
      25. března .2021
    • Chcete efektivně šetřit? Klíčem je najít tu správnou motivaci
      Chcete efektivně šetřit? Klíčem je najít tu …
      25. března .2021

    TipMag.cz

    Finanční magazín – finanční tipy pro naše peněženky
    Copyright © 2021 TipMag.cz
    Inzerce         Kontakt

    Ad Blocker Detected

    Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

    Refresh