Ve druhém dílu seriálu o výdělcích na internetu se podíváme na PPC reklamu.
Nutno předem říct, že v tomto případě je již potřeba mít opravdu webové stránky, kam lze PPC reklamu umístit.
Co je PPC reklama
PPC (pay-per-click) reklama je způsob internetové reklamy, kterou platí inzerent za proklik. Zaregistruje se tedy do některého ze systémů, napíše si inzerát a systém tento inzerát umístí na různá místa internetu (o tom ještě později).
Jakmile návštěvník nějakého webu na tento inzerát klikne, inzerentovi se odečte cena za klik a tato suma je rozdělena mezi PPC systém a partnera, na jehož webu je inzerát umístěn.
Proces tedy přesně probíhá takto (příklad):
- Majitel eshopu si zadá inzerát s odkazem na svůj web
- Partner má na svém webu umístěný kód systému pro zobrazování inzerátů
- Někde přijde na web partnera, inzerát ho zaujme a klikne na něj
- Majitel eshopu za tento klik zaplatí (většinou v řádu korun)
- Tyto peníze PPC systém odečte inzerentovi, část si nechá a druhou část připíše partnerovi
PPC systémy
V ČR existují 2 úplně nejpoužívanější systémy PPC reklamy:
- Sklik (Seznam.cz
- AdWords (Google.com)
Nejpoužívanější jsou proto, že inzerenti mají zájem zobrazovat své inzeráty ve výsledcích vyhledávání těchto internetových vyhledávačů (Seznam a Google). Zároveň mají i největší partnerskou síť.
Postup registrace partnerů do PPC systémů
Partner si musí registrovat a vygenerovat si kód pro zobrazování inzerátů, který si umístí na webovou stránku.
- Google AdWords má pro partnery AdSense
- Seznam má partnerskou část Skliku
Negativa výdělku pomocí PPC
Každý PPC systém má určeny nějaké podmínky pro inzerenty i pro partnery.
Partner většinou nesmí:
- Klikat na reklamu na svém webu (aby si sám takto vydělával)
- Nabádat své návštěvníky ke kliknutí
- Umisťovat reklamu na určitých webech podle podmínek (například na webech s erotikou apod.
Může se stát, že sice PPC systém používáte správně, ale jsou známy případy, kdy je účet partnera zablokován například kvůli zvýšenému počtu “podivných” kliknutí apod.
Sklik vám nedovolí umístit kód na doméně, která není předem schválená (tedy schválí vám doménu a poté můžete umístit reklamu i na subdomény), AdSense stačí jediný web a poté můžete kódy umisťovat kde chcete (lze to blokovat, aby nikdo jiný kód nezneužil).
- Všechny díly seriálu o výdělku na internetu a on-line podnikání
Richard
To o možnosti blokování adsense kody jsem dosud netušil, díky za info.