TipMag.cz

Menu
  • Novinky
  • Finanční tipy
  • Podnikání a byznys
  • Práce a výdělek
  • Investování
  • Rodina
  • Zajímavosti
  • Doporučujeme

Jsou zákazníci svým oblíbeným e-shopům věrní nebo se řídí jen cenou?

28. dubna .2014

Jsou zákazníci svým oblíbeným e-shopům věrní nebo se řídí jen cenou?Cena je stále klíčový faktor a čtvrtina nakupujících volí přednostně své oblíbené a vyzkoušené obchody – to vychází z rozsáhlé studie chování internetových zákazníků Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která se zajímala o to, jakou strategii při výběru e-shopů a nákupu samotném spotřebitelé používají.

Jaká je tedy strategie, kterou volí nakupující při výběru konkrétního e-shopu?

Jejich první kroky vedou nejčastěji na některý z vyhledávačů, nebo lépe řečeno srovnávačů, nabídky zboží. Podle typu vyhledávaného zboží se na internetový srovnávač obrátí mezi 50 a 65 procenty zákazníků. Ti se pak dále dělí podle toho, zda volí pouze podle nejnižší ceny (19 – 24 procent všech nakupujících), a nebo po prvním třídění „od nejlevnějšího“ ještě zkoumají další atributy jednotlivých obchodů (31 – 46 procent všech nakupujících).

Přestože se orientace zákazníků na cenu zdá být drtivá, mezi 15 a 23 procenty nakupujících si v závislosti na hledaném zboží najde cestu rovnou na své oblíbené a vyzkoušené e-shopy. „Po ceně jdou“ zákazníci, kteří si chtějí pořídit mobilní telefon, černou elektroniku, ale také třeba hračky. Naopak svému oblíbenému internetovému obchodu zachovává přízeň skoro čtvrtina spokojených nakupujících.

A jak se chovají spotřebitelé při výběru konkrétního zboží? Téměř 60 procent nakupujících připouští, že si alespoň občas prohlédne či vyzkouší zboží v kamenném obchodě. Pro samotný nákup pak volí e-shopy, které nabízí nižší ceny než běžné prodejny. Naopak 37 procent dotazovaných takovou strategii volí zcela výjimečně nebo nikdy.

Výzkum tak potvrdil, že převážnou většinu nakupujících nadále zajímá v první řadě cena zboží, která je díky internetovým srovnávačům snadno porovnatelná. Na druhou stranu oproti předchozím rokům nadále stoupá počet nakupujících, kteří důvěřují vyzkoušeným e-shopům a vrací se do nich i přes vyšší cenu zakoupeného zboží. Tento stoupající trend potvrzuje, že kvalita služeb a renomé konkrétních internetových obchodů hraje stále větší a větší roli.

Prev Article
Next Article

Related Articles

Doména sex.com je na prodej
11. března .2010

Doména sex.com je na prodej

Španělský sál hostil předávání prestižních ocenění Excelentní firma a Společensky odpovědná firma
30. listopadu .2012

Španělský sál hostil předávání prestižních ocenění Excelentní firma a Společensky odpovědná firma

Leave a Reply

Zrušit odpověď na komentář

Tip:

Účetní programy AdmWin

Provázaná fakturace na zakázky a sklady, účtenky, prodejky, nabídky, objednávky, poptávky.

  • Komplexní odborné poradenství a školení BOZP a PO
    Komplexní odborné poradenství a školení BOZP a …
    27. ledna .2017
  • Dřevěný domek jako doplněk zahrady
    Dřevěný domek jako doplněk zahrady
    26. ledna .2017
  • Jak stahovat videa a hudbu z YouTube
    Jak stahovat videa a hudbu z YouTube
    9. ledna .2017
  • Králové mezi českými automaty
    Králové mezi českými automaty
    4. července .2025
  • Komplexní péči o kola svěřte do rukou odborníků
    Komplexní péči o kola svěřte do rukou …
    1. července .2025
  • Od myšlenky k realitě: co všechno obnáší otevření vlastní franšízy
    Od myšlenky k realitě: co všechno obnáší …
    2. června .2025

TipMag.cz

Finanční magazín – finanční tipy pro naše peněženky
Copyright © 2025 TipMag.cz
Inzerce         Kontakt

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Refresh