TipMag.cz

Menu
  • Novinky
  • Finanční tipy
  • Podnikání a byznys
  • Práce a výdělek
  • Investování
  • Rodina
  • Zajímavosti
  • Doporučujeme

Jsou zákazníci svým oblíbeným e-shopům věrní nebo se řídí jen cenou?

28. dubna .2014

Jsou zákazníci svým oblíbeným e-shopům věrní nebo se řídí jen cenou?Cena je stále klíčový faktor a čtvrtina nakupujících volí přednostně své oblíbené a vyzkoušené obchody – to vychází z rozsáhlé studie chování internetových zákazníků Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která se zajímala o to, jakou strategii při výběru e-shopů a nákupu samotném spotřebitelé používají.

Jaká je tedy strategie, kterou volí nakupující při výběru konkrétního e-shopu?

Jejich první kroky vedou nejčastěji na některý z vyhledávačů, nebo lépe řečeno srovnávačů, nabídky zboží. Podle typu vyhledávaného zboží se na internetový srovnávač obrátí mezi 50 a 65 procenty zákazníků. Ti se pak dále dělí podle toho, zda volí pouze podle nejnižší ceny (19 – 24 procent všech nakupujících), a nebo po prvním třídění „od nejlevnějšího“ ještě zkoumají další atributy jednotlivých obchodů (31 – 46 procent všech nakupujících).

Přestože se orientace zákazníků na cenu zdá být drtivá, mezi 15 a 23 procenty nakupujících si v závislosti na hledaném zboží najde cestu rovnou na své oblíbené a vyzkoušené e-shopy. „Po ceně jdou“ zákazníci, kteří si chtějí pořídit mobilní telefon, černou elektroniku, ale také třeba hračky. Naopak svému oblíbenému internetovému obchodu zachovává přízeň skoro čtvrtina spokojených nakupujících.

A jak se chovají spotřebitelé při výběru konkrétního zboží? Téměř 60 procent nakupujících připouští, že si alespoň občas prohlédne či vyzkouší zboží v kamenném obchodě. Pro samotný nákup pak volí e-shopy, které nabízí nižší ceny než běžné prodejny. Naopak 37 procent dotazovaných takovou strategii volí zcela výjimečně nebo nikdy.

Výzkum tak potvrdil, že převážnou většinu nakupujících nadále zajímá v první řadě cena zboží, která je díky internetovým srovnávačům snadno porovnatelná. Na druhou stranu oproti předchozím rokům nadále stoupá počet nakupujících, kteří důvěřují vyzkoušeným e-shopům a vrací se do nich i přes vyšší cenu zakoupeného zboží. Tento stoupající trend potvrzuje, že kvalita služeb a renomé konkrétních internetových obchodů hraje stále větší a větší roli.


    Jak bude reklama vypadat?
    -
    Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
    Zobrazit formulář pro nákup
    Prev Article
    Next Article

    Related Articles

    Vezměte Vaše přátele či obchodní partnery do restaurace, kde vaří jejich oblíbené jídlo. Víme, která to je
    12. května .2015

    Vezměte Vaše přátele či obchodní partnery do restaurace, kde vaří jejich oblíbené jídlo. Víme, která to je

    Komplexní odborné poradenství a školení BOZP a PO
    27. ledna .2017

    Komplexní odborné poradenství a školení BOZP a PO

    Leave a Reply

    Zrušit odpověď na komentář

    Tip:

    Účetní programy AdmWin

    Provázaná fakturace na zakázky a sklady, účtenky, prodejky, nabídky, objednávky, poptávky.

    • Komplexní odborné poradenství a školení BOZP a PO
      Komplexní odborné poradenství a školení BOZP a …
      27. ledna .2017
    • Dřevěný domek jako doplněk zahrady
      Dřevěný domek jako doplněk zahrady
      26. ledna .2017
    • Jak stahovat videa a hudbu z YouTube
      Jak stahovat videa a hudbu z YouTube
      9. ledna .2017
    • Slunečné počasí svádí k výletům
      Slunečné počasí svádí k výletům
      19. května .2022
    • Vlastnosti úspěšného obchodníka. Poznáváte se?
      Vlastnosti úspěšného obchodníka. Poznáváte se?
      1. května .2022
    • Společnost Emons nabízí kvalitní služby v oblasti přepravy pro personální i firemní účely
      Společnost Emons nabízí kvalitní služby v oblasti …
      1. května .2022

    TipMag.cz

    Finanční magazín – finanční tipy pro naše peněženky
    Copyright © 2022 TipMag.cz
    Inzerce         Kontakt

    Ad Blocker Detected

    Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

    Refresh