PPC reklama sice může přinést hromadu zajímavých klientů, ale ve výsledku musí být řádně postavená a nastavená správně. Protože pokud není správně nastavená, nebudete se radovat z kýžených výsledků. Úspěšná PPC kampaň je postavená na klíčových slovech, které se však od sebe rozlišují. Není zkrátka klíčové slovo jako klíčové slovo, proto pojďme se naučit, jak je rozeznat či jak je odlišovat.
Produktová klíčová slova
Každá online marketingová agentura vám potvrdí, že klíčová slova rozdělujeme na několik skupin. Jednou z nich jsou produktová klíčová slova, která se nejsnáze najdou například na webových stránkách. Jsou to obecná pojmenování produktu nebo služeb (případně také jednotlivé alternativy či modely daných věcí). Také značky nebo modely automobilů nebo jiných věcí (sem spadají například značky Tesla nebo modely Trabant či Octavia).
Mezi produktová klíčová slova dále řadíme konkrétní produkty nebo technická specifika, případně také výrobky s konkrétním účelem (jako například autíčka pro děti, auta na hraní nebo sběratelská autíčka).
Preference
Klíčová slova mohou být také tvořena či produkovaná na základě preferencí. Preferované cenové hladiny (čili produktová klíčová slova doplníme o přídavná jména typu „levné, luxusní, výhodné”), dále přímo odrážející se na ceně (kdy se určí konkrétní cenová hladina) či do preferenčních klíčových slov spadá také to, jestli se bude daná věc pořizovat online nebo off-line či kde je preferované místo nákupu (a do této skupiny slov spadají prakticky všechna města).
Brandové nebo konkurenční dotazy
Při sestavování PPC kampaní bychom neměli zapomínat ani na brandové nebo konkurenční dotazy, kam řadíme například vlastní brand, název konkurence nebo konkurenční produkty, které nám mohou ve výsledku přinést ty správné klienty (respektive přetáhnout zákazníky konkurence na naši stranu barikády).