Ve volebních kampaních, počítáno od července do září tohoto roku, využily politické strany reklamní prostor v hodnotě 137,5 milionu korun.
Prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě prozatím využily Česká strana sociálně demokratická (36,2 milionů korun) a Strana Práv Občanů ZEMANOVCI (35,5 milionů korun).
Přestože se volební kampaně do poslanecké sněmovny naplno rozběhly v září letošního roku, některé strany do zvýšení povědomí investovaly už v letních měsících. Už od července tak svou propagaci nastartovaly Strana Práv ZEMANOVCI, hnutí ANO 2011, Komunistická strana Čech a Moravy anebo Česká strana sociálně demokratická.
Reklamní prostor v nejvyšší ceníkové hodnotě prozatím využily Česká strana sociálně demokratická (36,2 milionů korun) a Strana Práv Občanů ZEMANOVCI (35,5 milionů korun). Na prostoru v hodnotě více než 31 milionů korun také inzerovalo hnutí ANO 2011.
Další dvě strany z TOP 5 (Křesťanská a demokratická unie – Československá strana lidová a Občanská strana demokratická) prozatím svá hesla propagovaly reklamou v hodnotě přes 10 milionů korun. Zbývající strany hranice 10 milionů korun zatím nedosáhly.
Údaje vyplývají z monitoringu společnosti Admosphere a její obchodní ředitel k tomu říká:
„Úhrn ceníkových cen uveřejněné reklamy nám umožňuje s jistou mírou zjednodušení porovnávat mohutnost jednotlivých reklamních kampaní. Dosavadně monitorovanému období jasně dominovala ČSSD společně se Stranou Práv Občanů ZEMANOVCI a politickým hnutím ANO. S odstupem následovala KDU-ČSL a ODS. Volební kampaň vyvrcholí samozřejmě až během října.“
Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru u TOP 5 politických stran v období červenec – září 2013 | |
Česká strana sociálně demokratická | 36 181 000 Kč |
Strana Práv Občanů ZEMANOVCI | 35 499 000 Kč |
ANO 2011 | 31 262 000 Kč |
Křesťanská a demokratická unie – Československá strana lidová | 10 692 000 Kč |
Občanská demokratická strana | 10 348 000 Kč |