Podle údajů společnosti Visa Europe bylo za posledních 12 měsíců (od srpna 2012 do července 2013) v Evropě uskutečněno 211 milionů transakcí prostřednictvím bezkontaktních karet Visa. Spotřebitelé tímto způsobem jenom za červenec letošního roku utratili 285 milionů eur, což je šestinásobek oproti stejnému období v roce 2012.
Během 12 od reklamní kampaně Flow Visa, jejíž tváří byl nejrychlejší muž planety Usain Bolt, bylo prostřednictvím bezkontaktních karet Visa utraceno 1,8 bilionu eur s průměrnou výší platby 8,63 eur.
“Před rokem jsme zahájili bezkontaktní kampaň 2012 s cílem zvýšit povědomí veřejnosti o bezkontaktní technologii, o pohodlí a flexibilitě, která se výrazně projevuje v každodenních platbách. Jsme potěšeni, že tato technologie je v současné době tak často používaná po celé Evropě, neboť spotřebitelé již získali důvěru platit touto technologii v běžném životě. Zároveň nás těší, že do konce tohoto roku budou bezkontaktní platby dostupné i v řadě dalších nových obchodů,“ uvedl Mark Austin, viceprezident a šéf divize bezkontaktních plateb ve společnosti Visa Europe.
Bezkontaktní platby v Evropě
V současné době je po celé Evropě používáno 69 milionů bezkontaktních karet Visa a více než 1 milion bezkontaktních terminálů, přičemž průměrná hodnota nákupu bezkontaktní kartou činí v Evropě 8,63 eur.
V červenci 2013 bylo uskutečněno 30 milionů nákupů, což představuje celkové útraty 285 milionů eur (ve srovnání s 6,8 miliony nákupů za 48,5 milionu eur útrat v červenci 2012)
V ČR vydává bezkontaktní platby Visa Česká spořitelna, mBank, Citibank a GE Money.