V nejsledovanějším seriálu Ordinace v růžové zahradě si reklamu zaplatil výrobce nábytku Jamall. Přílišnou propagací však prý Nova porušuje zákon.
Ten dovoluje pouze přiměřenou reklamu v ději konkrétního pořadu (tzv. product placement), navíc nesmí přímo nabádat k nákupu nebo pronájmu služeb a zboží. Zakázáno je rovněž nepatřičné upozorňování na umístěný produkt.
TIP: Máte doma mimčo? Pak nezapomeňte sledovat magazín o dětech
Jinými slovy, reklama má vypadat jaksi “mimochodně”. Na stole bude ležet nějaký výrobek, postavy budou jezdit v autech určité značky apod., ale nikdo nebude na tuto skutečnost upozorňovat.
Protagonisté v seriálu Ordinace v růžové zahradě však listují v katalogu, zdůrazňují konkrétní pohovku a chválí ji, poté na ni další z herců sedá a opět chválí. Logo se objevuje i několikrát v jediném záběru.
„Některé obrazy posledních dílů se proměnily v téměř klasická teleshoppingová okna,“ konstatoval Milan Šmíd z pražské FSV UK, který na opakující se úkaz upozornil. Podle Šmída Nova nepřiměřeně propagovala taky lihovou tinkturu výrobce Allivictus.
Zdroj informace: Mediar.cz